כיצד להאריך את חיי הלהבים של מכונת הגילוח?

שיתוף:

טיפים לשימור סכיני גילוח: כיצד להאריך את חיי הלהבים?

יש לא מעט גורמים שיכולים לעזור לך להשיג את הגילוח המושלם: החל מבחירה של קרם/קצף גילוח ועד שימוש באפטר שייב להזנה וטיפוח של העור. אבל אין מצב שתהנה מגילוח איכותי אם אתה לא תדע לשמור על הלהבים שלך. אחסון, החלפה וניקוי יסודי הם רק חלק מהדברים שיעזרו לך לעשות את זה. למזלך – כל מה שאתה צריך לדעת מחכה לך ממש כאן. 

 

סכיני גילוח זה לא לנצח. בכל שימוש בסכין מצטבר בלאי ששוחק אותה והופך אותה ללא שמישה. זה נכון כמובן לגבי סכינים רגילים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בלהבים של מכונת גילוח. 

 

בין אם זה מלחות, מים, חלודה או מכל סיבה אחרת, סכיני גילוח מאבדים לבסוף את החדות שלהן ואז יש צורך להחליף אותן. יחד עם זה, טיפול מדוקדק בסכין גילוח תאפשר לך להאריך את חיי המדף וליהנות מגילוח איכותי לזמן ממושך יותר. 

 

רוצה שהסכין גילוח תחזיק לך ליותר זמן? הנה 8 טיפים לשימור סכין הגילוח שלך:

נקה את הסכין אחרי כל שימוש

זה לא משנה אם יש לך סכין רגילה או שאתה משתמש במכונת גילוח. סיימת להתגלח? תנקה את הסכין! חשוב לשטוף שאריות שיער וקרם כדי שלא תצטבר לחות המשפיעה על החדות. שים לב שאין סימנים של מים כדי למנוע קורוזיה ובלאי מהיר יותר

תתחיל בלקצץ

אם אתה מתגלח אחרי זמן ממושך או מגלח אזור בגוף שיש בו הרבה שיער, עדיף שתתחיל עם לקצץ. כך תוכל למנוע “סתימת שיער” על הסכין ולהאריך את חיי השימוש. גוזם או אפילו מספריים יכולים לעשות את העבודה.

תכין את העור לפני שאתה מתחיל

זה אולי עשוי להפתיע אותך, אבל קיים קשר בין שימור סכיני גילוח לבין האופן שאתה מתכונן לגילוח עצמו. שימוש בשמנים וקרמים עוזרים ללהב לעשות עבודה חלקה יותר מה שמקטין משמעותית את הבלאי שנוצר מהגילוח. בנוסף, שטיפת העור במים חמימים יעזור לפתוח נקבוביות ולרכך את השיער מה שיפחית את הלחץ מהלהב ויעזור להאריך את חייו.

אחסן את הסכין במקום קריר ויבש

חשיפה לאוויר היא “האויב מספר אחת” של סכין הגילוח שלך. למעשה, הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות זה להשאיר את הסכין בחוץ או לשים אותה במקום עם לחות. זה מוביל להיווצרות של זיהום וחלודה ומקצר משמעותית את חיי הסכין. לכן, המקום האידיאלי עבור אחסון סכיני גילוח הוא מקום קריר ויבש. 

תשמור על הסכין בזמן נסיעות

היום זה כבר פק”ל. כל גבר מטופח דואג שתהיה לו סכין/מכונת גילוח בתיק. אבל זה לא אומר שאתה פשוט זורק אותם פנימה ובזה נגמר הסיפור. רצוי שיהיה לך תיק כדי למנוע חיכוכים אשר יכולים לפגום בחדות ולמעשה להרוס לך את הסכין. אם אין לך תיק, אתה יכול להשתמש במגבת נייר כדי לעטוף את הסכין ולשמור עליה מפני פגיעות.

תמרח בשמן לפני ואחרי הגילוח

לא, אתה לא הולך לבשל את סכין הגילוח שלך. מריחת שמן על סכין הגילוח תספק הגנה ללהבים מפני נזקי מים ואוויר מה שיסייע להאריך את חייהם. ניתן להשתמש בכל שמן ביתי – לרבות שמן צמחי, שמן זית, שמן מינרלי ואפילו שמן תינוקות. כל מה שאתה צריך לעשות זה לקחת צמר גפן (אפילו מקל אוזניים) ולשפשף בעדינות על סכין הגילוח לפני שאתה מתחיל להשתמש בה. להגברת השמירה על הסכין – כדאי לחזור על הפעולה גם אחרי הגילוח.

השתמש בחומר מחטא

סכיני גילוח נקיים הם סכיני גילוח שיכולים להחזיק לך לזמן ממושך יותר. ניקוי הסכין אחרי כל שימוש הוא הכרחי אבל אתה יכול גם לעשות יותר מזה. קח את הסכין ושים אותה בכוס עם מעט אלכוהול. זה יעזור לחטא זיהומים וחיידקים ואף יגרום למים שעוד נותרו על הלהב פשוט להתאדות ולמנוע הופעה של חלודה.

תחדד את סכין הגילוח שלך

מכיר את זה שניתן לחדד מספריים וסכיני מטבח? אז כן, אתה יכול לעשות בדיוק את אותו דבר עם סכיני גילוח. למעשה, אתה יכול להשחיז את הסכין בעזרת מכנס ג’ינס. אתה לוקח את הסכין ומעביר את הלהב כ-12 פעמים לשני הכיוונים. זה יכול לעזור לך להפוך את הסכין לחדה יותר ולהאריך במידת מה את חיי הלהב. 

בונוס: איך תדע מתי זה הזמן להחליף סכין/להב?

לא משנה עד כמה תרצה שהסכין/להב יישאר איתך לנצח… באיזשהו שלב אתם תצטרכו להיפרד. וזה לא בגללך – זה בגללם. ברגע שאתה מתחיל להרגיש שהגילוח הולך קשה יותר, פתאום יש גירויים או שזה לא חלק כמו פעם, פשוט תחליף את הלהב. לגבי מכונה, סכיני גילוח איכותיים יכולים להחזיק לך לשלושה חודשים בלי שום בעיה. ואם תקפיד ליישם לפחות חלק מהטיפים כאן, אתה תוכל לשמר את החדות לכל אורך התקופה. 

 

בהצלחה!



 

 

*אין לראות במידע המסופק כתחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מקצועי. פנו תמיד לייעוץ של איש מקצוע או רופא מוסמך לגבי מצבכם הבריאותי

 

דילוג לתוכן