השפעת התזונה על העור – טיפים לגברים

גבר מטפח את עור הפנים

שיתוף:

ככל שזה נוגע לבריאות ומראה העור שלך, שגרת טיפוח היא רק חלק מהמשוואה. האם ידעת כי הרגלי התזונה שלך ממלאים תפקיד מכריע במראה של העור? במדריך שלפניך תבין את הקשר בין תזונה נכונה לשמירה על בריאות העור וכיצד בחירה מודעת על מה שאתה מכניס לפה יכולה להזין את העור מבפנים ולהקנות לו גוון שמשדר חיוניות ויופי. וכן, יש גם טיפים לטיפוח.

 

המזון והשתייה שאתה צורך משפיעים ישירות על בריאות ומראה העור שלך. מזונות עשירים בחומרים מזינים מספקים את אבני הבניין הדרושים לחידוש תאים והגנה על שכבת העור. מנגד, תזונה לקויה החסרה בחומרים מזינים עלולה להוביל להיווצרותן של בעיות כגון יובש, סדקים, הגברת קמטים בעור ועוד. 

לגזור ולצרוך: רשימת מרכיבים מזינים שיעזרו לך לשמור על בריאות העור

חומצות אומגה 3: נמצאות בדגים כמו סלמון, מקרל וסרדינים, כמו גם באגוזי מלך וזרעי פשתן. חומצות אומגה 3 עוזרות להזין את העור, להפחית דלקות ולשמור על הגמישות שלו.

 

נוגדי חמצון: פירות וירקות בצבעים עזים כגון פירות יער, תפוזים, תרד וקייל הם עשירים בנוגדי חמצון. תרכובות חזקות אלו נלחמות ברדיקלים חופשיים, מגינות מפני נזקי הסביבה ועוזרות לשמור על העור שלך יפה ובריא. מה זה “רדיקלים חופשיים” אתה שואל? זה מולקולות הרסניות שפוגעות לך בגוף וגורמות לנזק חמצוני. 

 

ומה זה נזק “חמצוני”? זו פגיעה בתאים, ב-DNA, בחלבונים ובשומנים של הגוף. סימנים מעידים לנזק הם מדדים גבוהים של לחץ דם וכולסטרול אשר מגבירים הסיכוי לבעיות ומחלות רבות. בנוסף, הנזק יכול להתבטא בהזדקנות מואצת של העור. גורמים מרכזיים הגורמים לנזק חמצוני הם עישון, זיהום אוויר, תזונה לקויה ועוד.  

 

ויטמין C: פירות הדר, תותים, פלפלים ועלים ירוקים הם מקורות מצוינים להשגת ויטמין C. זהו חומר תזונתי עם תפקיד מכריע ביצירת קולגן (חלבון שעוזר לשמור על העור צעיר ויפה), תמיכה בריפוי פצעים והגנה ישירה על העור שלך מפני נזק חמצוני.

 

ויטמין E: אגוזים, אבוקדו ושמנים צמחיים מכילים ויטמין E ברמות ריכוז גבוהות. ויטמין זה ידוע כנוגד חמצון אשר מגן על העור מפני נזקי UV (קרני השמש), מסייע בשמירה על לחות ועוזר לשמור עליו חלק וגמיש.

 

אבץ: בשר רזה, קטניות וזרעי דלעת הם בין מקורות המזון העשירים ביותר לבבץ. אבץ הוא מינרל חשוב שתורם לחיזוק המערכת החיסונית ושמירה על בריאות העור.  



טיפים לטיפוח העור שלך

התקופה שבה טיפוח היה “לנשים בלבד” כבר מזמן חלפה מהעולם. גברים מודרניים, לא פחות מנשים, רוצים שיהיה להם עור יפה ובריא. 

 

אז הנה כמה טיפים שיעזרו לך להשיג אותו:

1) שמירה על ניקיון העור: בלי קשר לטיפוח, שמירה על היגיינה אישית היא חלק בלתי נפרד מהשגרה. ניקוי יסודי של הפנים והגוף יעזור לך להיפטר מלכלוך וזיהומים ולשמור על בריאות ומראה העור שלך לאורך זמן. 

 

2) שימוש במסיכת פנים: מסכות פנים היא דרך נפלאה לשמור על בריאות העור שלך. הן עושות פלאים בהסרת לכלוכים עודפים שסותמים את נקבוביות העור. בנוסף, רבות מהן מכילות מרכיבים כמו ויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים אשר משפרים את גוון העור ומסייעות בהפחתה של יובש ואדמומיות והענקת לחות לשמירה על מראה רענן.

 

3) גילוח הזקן: מלבד לעזור לך להיראות במיטבך, גילוח הזקן יכול להגן על העור שלך מפני שערות חודרניות. לפני שאתה מתחיל לגלח, רצוי לשטוף את הזקן במים חמימים וכמובן להשתמש במכונה או בסכין גילוח איכותיים. 

 

4) טיפוח הזקן: בהמשך לסעיף הקודם, הקפדה על טיפוח הזקן שלך תעזור לך לשמור עליו מסודר ויפה ועל הדרך ליהנות מעור נקי ובריא. שימוש במרכך ייעודי יאפשר לך למנוע קשרים ולשמור על צורה מסודרת. בנוסף, שטיפה תכופה ומריחת שמן זקן יעזרו לך למנוע גירודים ויובש ולהרגיע את העור שמתחת. 

 

5) מריחת קרם הגנה: קרם הגנה יגן עליך מקרני שמש מזיקות (UV) אשר גורמות בין היתר להזדקנות מוקדמת של העור. 

 

6) שימוש בקרם עיניים: קרם שמעניק לחות לעור מתחת לעיניים ועוזר בהפחתה של “עיגולים שחורים” וקמטים. 

שורה תחתונה

אימוץ תזונה בעלת מרכיבים מזינים לצד הקפדה על שגרת טיפוח מסודרת יעזרו לך לשמור על בריאות העור שלך מבפנים ומבחוץ. 

 

אהבת? תמשיך לעקוב אחרינו לטיפים ועדכונים נוספים על טיפוח לגברים.

 

 

*אין לראות במידע המסופק כתחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מקצועי. פנו תמיד לייעוץ של איש מקצוע או רופא מוסמך לגבי מצבכם הבריאותי

 

דילוג לתוכן