איך לגלח את הרגליים?

איך לגלח את הרגליים

שיתוף:

המדריך המלא לגברים שאוהבים לטפח

יותר ויותר גברים לוקחים את שגרת הטיפוח שלהם לשלב הבא ומקפידים לגלח את השערות ברגליים. עבור חלקם, המטרה היא להשיג מראה נקי ומסודר בעוד שאחרים מגלחים מסיבות אחרות כמו שיפור הביצועים בספורט וביניהם אצנים, כדורגלנים, רוכבי אופניים ועוד. בין אם אתם מתחילים או מגלחים ותיקים, במדריך שלפניכם תמצאו טיפים וכלים על איך מגלחים רגליים בצורה נכונה והכי אפקטיבית שיש.

צריך לומר את זה ביושר: אף גבר בעולם הזה לא נולד “מגלח רגליים מקצועי” וזה בטח לא משהו שלמדנו לעשות בבית ספר. אז איך מגלחים רגליים? מה עושים קודם? עוברים עם סכין? מכונת גילוח? באיזה קרם כדאי להשתמש?

 

בתכלס, זה לא כזה מסובך. באמצעות מספר שלבים, ממש קלים ליישום, אתם תוכלו להיפטר מ”שערות סוררות” ללא גירויים ופציעות ולהנות מרגליים רעננות ומטופחות. מוכנים? בואו נצא לדרך!

האם זה נכון שספורטאים מגלחים רגליים במטרה לשפר את הביצועים?

התשובה היא כן. גילוח שיער ברגליים יכול לייעל ביצועים, להפחית חיכוכים ולהגביר את המהירות. זו הסיבה שגילוח הרגליים נחשב לסטנדרט עבור לא מעט ספורטאים: כדורגלנים, אצנים, רוכבי אופניים, שחיינים ועוד. בנוסף, גילוח הרגליים יכול להקל על ניקוי וטיפול בפצעים ולהפוך עיסויים שאחרי האימון להרבה יותר קלים וחלקים. 

איך לגחת את הרגליים - סכין או מכונה?

אין כאן תשובה שהיא חד משמעית (קלטתם את המשחק מילים?). אתם יכולים לגלח את הרגליים בשני האופנים: סכין מאפשרת לכם גילוח צמוד וקרוב בעוד שמכונה עוזרת לקצץ דק-דק את השערות. הדבר הכי נכון לכם הוא לשלב; קודם לגזום את השערות הקשות ואחר כך להשלים עם הסכין גילוח. ואם כבר פתחנו את הנושא, אז קבלו מאיתנו טיפים על איך לבחור מכונת גילוח שתהיו מרוצים מהתוצאות שלה:

מכונה ידידותית למשתמש

המכונת גילוח שאתם עובדים איתה צריכה להיות בעלת אחיזה נוחה. במיוחד כשמדובר ב”שטח עבודה” גדול כמו אזור הרגליים שלכם. כי בואו, אתם לא רוצים מכונה שתיפול לכם מהידיים באמצע ואז תישארו עם רגליים חצי מגולחות ומכונה מושבתת לצמיתות. לא נעים. גילוח עם מכונה אמור להיות קליל וכיפי ולא קשוח ומסורבל. תזכרו את זה היטב כשאתם בוחרים את המכונה הבאה שלכם.



איכות הלהב

להב איכותי הוא ההבדל בין גילוח נקי ומסודר לגירודים, פציעות וצרחות. אל תתפשרו על פחות מלהב קרמי מתקדם המאפשר גילוח עדין ללא משיכות בעור. זה נכון לגבי הרגליים שלכם ועל אחת כמה וכמה ב”אזורים אחרים” שאתם מתכננים לגלח. בנוסף, להב איכותי אמור להספיק לכם לסביבות השלושה חודשים ואחרי זה אתם צריכים להחליף אותו (בלהב איכותי אחר כמובן).

עמידות למים

מכונה גילוח עם יכולת עמידות למים היא מה שאנחנו אוהבים לכנות: “שני ציפורים במכה”. זה אומר שאתם יכולים לגלח גם בזמן שאתם מתקלחים בלי כל הבלאגן מסביב. איך תדעו עם המכונה עמידה למים? הכי פשוט, חפשו על האריזה את תקן IPX6 שלמעשה מאשר שהמכונה עמידה למים. 



זמן פעולה וטעינה

גילוח הרגליים שלכם יכול לקחת זמן (ומי אמר שאתם לא רוצים לגלח אזורים אחרים בגוף?). לכן, אתם צריכים לבחור מכונת גילוח עם זמן פעולה ממושך. מכונה שתעבוד לכם 90 דקות עם טעינה מלאה בתוך שעתיים היא לגמרי בחירה ראויה. 

איך מגלחים רגליים - 5 שלבים פשוטים וסופר קלים ליישום

שלב 1: ריכוך שיער הרגליים 

הדבר הראשון שאתם עושים זה להכין את העור לגילוח. בעזרת אמבטיה חמה השערות ברגליים יתרככו מה שיקל על הלהב לבצע את עבודתו כנדרש. באמצעות קרצוף העור תוכלו להיפטר מלכלוכים ושמנוניות כדי לקבל תוצאות חלקות יותר. 

 

שלב 2: קיצוץ שערות “עקשניות”

קצצו באמצעות מכונה שערות ארוכות כדי למנוע מהן להסתבך בסכין הגילוח. רצוי לעבוד עם מכונה עמידה למים (כמו שהזכרנו קודם) כדי שתוכלו לגלח בנחת במקלחת בקלות וללא בלאגן. 

 

שלב 3: לקראת הגילוח עצמו

השתמשו בקצף או ג’ל גילוח לפני שאתם משתמשים בסכין. חשוב לוודא שמדובר במוצר איכותי, ללא אלרגנים או חומרים עם פוטנציאל לגרום לגירויים ושיש בהם אלוורה המגבירה את הלחות ותורמת לטיפוח העור שלכם. 

 

שלב 4: מתחילים לעבוד

התחילו לגלח עם כיוון צמיחת השיער. בדרך כלל זה כלפי מטה. הקפידו על משיכות קצרות ועדינות ושטפו את הסכין במהלך הגילוח כדי לא להיתקע באמצע. אם אתם רואים שהסכין “סתומה” פשוט תחליפו לאחת אחרת (מומלץ שיהיו לכם לפחות 3-4 סכינים מוכנים מראש). שימו לב שאתם מגלחים בזהירות ולא מפעילים לחץ על העור מה שעלול להוביל לגירויים וחתכים. תחזרו על זה באופן יסודי באזורים שונים ברגליים עד שתכסו את השטח כולו. 

 

שלב 5: הטיפוח שאחרי

בין אם אתם רוצים רגליים חלקות או בחרתם ללכת על קיצוץ קליל ומסודר, תמיד תקפידו לסיים את זה באותו האופן שהתחלתם עם שטיפת העור באמצעות מים חמים (לא חייב לוהטים, כן?). זה עוזר למנוע תחושות לא נעימות ולהסיר לכלוכים ושאריות.

 

תתייבשו עם מגבת ומרחו אפטר שייב וקרם לחות להרגעת העור. אם גילחתם “באזור הרגישים” רצוי שתמנעו מהאפטר שייב כי זה עשוי לגרום לכם לצריבות. 

 

זהו חברים, אנחנו מקווים שהמדריך הזה היה לכם לעזר ובזכותו אתם תוכלו את הרגליים באופן קליל וכיפי.

 

 

*אין לראות במידע המסופק כתחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מקצועי. פנו תמיד לייעוץ של איש מקצוע או רופא מוסמך לגבי מצבכם הבריאותי

 

דילוג לתוכן